четвъртък, 31 март 2011 г.

Нещо хубаво, като кифличке.....

Днес съм на друга вълна и тя е кулинарна.Предлагам ви една бърза рецепта на кифлички подходящи за закуска,кафе,чай,и за похапване по всяко време.Рецептата съм научила от къде точно не си спомням, знам само,че са ми много лесни за приготвяне.
И така какво трябва да имате под ръка за да се захванете за тях:
За тестото:
 1. 1/2 пакетче мая/jiva/
 2. 1ч.ч.прясно мляко
 3. 9с.л. олио
 4. по 1ч.л. сол и захар
 5. 500гр.брашно
За плънката:
 1. 2 белтъка
 2. 200гр.сирене
За намазване:
 1. 2 жълтъка
И 1п.разтопено масло в тавичката в която ще се изпичат кифличките.
 И ако сте готови какво казвате, да започваме ли? ОК.
Аз тръгвам със затопляне на млякото и разтваряне на маята в него.
След това прибавям олиото,солта и захарта и накрая брашното,но постепенно,така че да се получи меко тесто. След хубавото му омесване разделям на 2 топки и ги разточвам.Всеки кръг разделям на по 16 части/като торта/.
За плънката разбивам белтъците на сняг и ги смесвам със сиренето.
Върху всяко парченце слагам плънка,навивам като кифличка и нареждам в тавата с разтопеното масло.По желание се намазват с жълтък.
Фурната е предварително загрята на 160-170 градуса.Никога не съм засичала времето за изпичане ,защото от време на време ги понаглеждам и когато придобият приятно закръглен вид и лек загар, значи са готови.
 Вярвам или поне искрено се надявам и на вас да станат толкова любими както на мен и моето семейство.
                            
                                         

3 коментара:

  1. Мммм наистена са страхотни соленки и веднъж опитали ги човек му стават любими за цял живот.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз лично сам ги опитвал и да ви кажа немога да се српра, докато несвършат.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за добрата оценка!

    ОтговорИзтриване

Ценя всеки ваш коментар!Благодаря на всички,отбили се тук!